Carte vs. e-book

Picture 35

Nu stiu daca sa tin partea uneia sau alteia. Nu stiu daca e bine ca se citeste o carte sau o carte pe un e-book. In cele ce urmeaza vreau sa scriu diferente, sa scriu ce poate au scris de mult sau poate o stiu…

O  carte…

– O carte nu te lasa la greu… (ca bateria unui e-book)
– Poate e doar impresia mea (mandra posesoare de ochelari), dar o carte nu-ti oboseste ochii ca un ecran
– Rasfoitul unei carti nu se compara cu efectul niciunei aplicatii 😛
– Coperta unei carti (un carton fin, colorat, plastifiat sau chiar din piele) nu se compara cu nicio grafica neconventionala
– Insemnarile de pe marginile paginilor sunt priceless
– Mirosul unei carti devine valoros (dpdv sentimental) in timp
– O biblioteca de carti nu se va compara niciodata cu o biblioteca virtuala
– Neatentia unui pahar cu apa nu omoara o carte (desi o deterioreaza)
– Cartile se pot imprumuta, pe cand e-book-urile…

Un e-book…

– Un e-book este mai intelegator cu natura…
– Este mai usor de transportat (gandeste-te cand trebuie sa te muti si ai peste 150 de carti…)
– Durata de viata este net superioara
– Un e-book se citeste si pe intuneric… 😀
– Pe un e-book gasesti informatia mai repede… Este de ajuns un ctr+F
– Raspandirea unui citat este posibila instant

Pana la urma esential e sa se citeasca, nu mai conteaza cum si de pe ce…Expunerea culturala e mai importanta decat tool-urile puse la dispozitie si in definitiv fiecare isi merita locul.

Asa cum cartea este pentru cei care au inteles in timp ce comoara reprezinta ea, e-book-urile sunt pentru cei care iubesc cultura in aceeasi masuta ca si gadgeturile.

Asa ca…. Lectura placuta!

O duminica culturala va doresc! 🙂

14 gânduri despre „Carte vs. e-book

  1. Există și „e-book reader”-e care nu au lumină proprie, deci nu afectează ochiul… și nici nu se pot citi pe întuneric… dar așa cum zici, important e să se citească.

  2. şi cu mirosul suav de lemn care-ţi gâdilă nările, serafică beatitudine simţită, ingerată din plin la răsfoire cum e? absolut: agreez cartea. acea veche epură scorţoasă care-mi produce întru veşnicie o neumbrită fericire…mă pliez după pagini, inspir cerneala cu ochii şi îmi alint pielea degetelor cu hârtia pură, castă şi superbă prin creaţia ei…

  3. Deşi prefer oricând o carte „fizică„ , uneia virtuale, am fost pusă recent în situaţia de a citi ceva în format electronic. Câteva volume, fiecare dintre ele cu vreo trei sute de pagini! Ceea ce căutam eu a fost imposibil de găsit, imprimat pe hârtie! N-a fost o experienţă atât de îngrozitoare precum mă aşteptam, dar trebuie să spun ca după ce gătam cititul, mă simţeam teribil de obosită, cu o uşoară durere de cap.

    • Asa este. Nu este cea mai rea inventie e-book-ul, dar trebuie sa recunoastem ca mai are mult sa devina atat de placut ca o carte. 🙂 Sa ne atasam de el ca de-o carte mie, personal, mi se pare chiar imposibil, dar nu neg ca mi-ar placea sa am unul, pentru calatorii. 🙂

      • Aşa e, cum spui. Mă bucur că cineva s-a gândit sa inventeze aşa ceva. Nici eu nu am un e-book, dar am o tabletă cu un soft dedicat, dar să ştii că nu tableta îmi este nelipsită din geantă, ci o carte. Acum, de exemplu, port cu mine o serie de nuvele scurte de Balzac şi aşteaptă la rând, O viaţă, de Guy de Maupassant.

  4. 🙂 Ma bucur tare mult sa aud asa ceva. Eu tot o carte car dupa mine. :)) In aceasta perioada prefer colectia chic de la Polirom. Cu dragostea la control – Katie Fforde. (http://www.polirom.ro/catalog/carte/cu-dragostea-la-control-3851/) Ma destreseaza si ma umple de un zen nesperat. 😀 Dupa ce trec de aceasta perioada (pregatirea nuntii, decorarea noului apartament, munca si restul lucrurilor de care ma ocup, imi ocupa deja destul timp) am sa trec la carti cu profunzime. 🙂

    • Oh! Splendidă perioadă traversezi acum! Chiar dacă ai mult de muncă şi stresul nu-ţi lipseşte, peste ani îţi vei aminti cu drag de ea! Multă fericire îţi doresc şi visele tale cele mai îndrazneţe să prindă formă…si conţinut! 🙂

Lasă un răspuns

