Viata – o clipa fragila

mica4_00620600

Ce-i viata, daca nu umbra unui vis care fuge? – Umberto Eco

Nici nu stiu  cum sa incep acest post. Sunt socata de vestea ca Mica (Michaela Niculescu de la Abdracadabra) este grav bolnava. La doar 31 de ani sufera de o boala necrutatoare. Ciroza.

O fata frumoasa, desteapta, cu un zambet minunat si niste ochi de-o frumusete rara, sufera in tacere de luni de zile. S-a retras din lumina reflectoarelor imediat dupa proiectul Abracadabra apucand drumul scolii, la cel mai inalt nivel. A obtinut doctoratul summa cum laude, dupa ce a studiat la Oxford si Viena.

Cand „se decide”sa apara din nou in atentia presei, Mica este pe un pat de spital. Or fi de vina noptile pe care le-a sacrificat pentru scoala, or fi drumurile la biblioteca si orele petrecute cu ochii in carti? Nu stim… Nu o sa stim niciodata!

Nu stim decat ca o viata este pe cale sa se stinga. Iar in aceste momente nu mai putem decat sa asistam la sfarsitul ei. Nu ne mai ramane decat sa ne rugam pentru ea, sa-i facilitam drumul spre RAI, acolo unde-i este locul.

Sunt ravasita. Sunt socata cum o tanara la 31 de ani isi afla sfarsitul. Nu pot exprima in cuvinte aceasta lovitura.

Nu-mi mai ramane decat sa ma intreb obsesiv ‘ce este viata’?  Cat timp avem la dispozitie sa ne bucuram de ea? Oare mai stim sa ne bucuram de ea? Mai stim sa profitam de ea?

Eu trebuie sa recunosc ca NU. Ma zbat pentru un trai mai bun dar uit sa ma bucur de el, ma zbat pentru lucruri materiale cand importante sunt cele sufletesti…

Din pacate uitam ca viata nu este vesnica! Se poate intrerupe in orice clipa! Nu este indeajuns sa ne credem invincibili in fata mortii.

Uitam sa ne bucuram de lucrurile minore, de un ‘te iubesc’ soptit de persoana iubita, de o plimbare in parc, de un zambet din partea celor dragi. Ne framantam pentru lucruri materiale, pentru lucruri care la sfarsitul unei zile nu ne aduc caldura in suflet.

Am sa ma opresc aici. Sunt mult prea contrariata. Am dat nas in nas cu o realitate care doare, care ucide… care ingenuncheaza si care reduce la tacere.

Ii doresc Micai tot binele din lume si sa dea Domnul sa depaseasca aceasta grea incercare!

6 gânduri despre „Viata – o clipa fragila

  1. Domnul Isus a spus” În lume vom avea necazuri dar să îndrăznim la El deoarece El a biruit lumea..
    Ce încurajatoare cuvinte..
    în suferința noastră este Cineva care ne sprijină, ne ameliorează durerea..
    Exista oameni care trăiesc în păcat ignorându-L pe Dumnezeu și atunci când se confrunta cu suferința, strigă după ajutor..dar ajutorul nu vine..De ce?
    „El își întoarce fața împotriva păcătoșilor”.
    Dumnezeu este neprihănire..este sfânt..și ne cere și noua același lucru..” Fiți sfinți căci Eu sunt sfânt”
    Dumnezeu sa o vindece pe Mica..și mai ales să-i mântuiască sufletul!
    O zi frumoasa Pinkela:)

  2. Am vazut si eu stirea.Si eu sunt socat.Mai ales ca,in urma cu 3 ani, un fost coleg de scoala generala a murit suferind de aceiasi boala.Dupa ce a terminat liceul a imbratisat cariera militara,si stiu, ca m-am intalnit cu doar cateva luni inainte sa se imbolnaveasca si imi spunea ca a facut o alegere buna si ca-i place sa fie in armata.Dupa cateva luni insa starea lui s-a inrautatit,s-a internat in spital dar medicii nu au mai putut face nimic pentru el.A fost un soc teribil pentru toti fostii sai colegi.Sper doar ca in acest caz, Mica sa-si revina.

    • Imi pare teribil de rau pentru colegul tau. Este sfasietor sa vezi cum cei dragi isi gasesc sfarsitul. 😦 Imi pare extrem de rau pentru Mica si mi-as dori sa-si revina. Mi-ar placea ca pe lume sa nu mai existe boala, suferinta si moarte. 😦

  3. Pingback: Fura ca un artist – Austin Kleon | Madalina Ciucu

Lasă un răspuns

