Institutiile statului – o problema generala?!

inmatricularea-unui-autoturism-nou-persoane-juridiceDe doua saptamani ma plimb intre DRPCIV (Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor), Directia impozite si taxe locale sector 3 si Directia impozite si taxe locale sector 2. De vis… ce sa mai!

Situatia sta in felul urmator: Mi s-a terminat leasingul la masina (si deh, a trebuit sa o trec pe numele meu). Pana aici simplu, insa cand pui la socoteala ca intre timp m-am casatorit si m-am si mutat din sect 3, in sect 2… problema devine aproape de nerezolvat.

Dupa casatorie, lucrurile au stat in felul urmator: in cel mult 2 saptamani dupa cununia civila mi-am schimbat CI. Spre fericirea mea, aici nu am intampinat probleme.

Documente necesare:
– cererea pentru eliberarea actului de identitate;
– actul de identitate si cartea de alegator, daca este cazul;
– certificatul de nastere;
– certificatul de casatorie, daca este cazul, original si copie;
– documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu si, dupa caz, cel cu care se face dovada adresei de resedinta,   original si copie;
– chitanta reprezentând contravaloarea cartii de identitate – 7 lei;
– timbru fiscal sau chitanta reprezentând contravaloarea taxei extrajudiciare de timbru – 5 lei.

In martie, dupa ce in decembrie am fost oprita de politie, am hotarat sa schimb si permisul (trecusera oricum cateva luni bune, mai exact 8 luni :D. Dar intelegeti-ma, imi este groaza sa am tangente cu institutiile statului) :))

Asa ca intr-o zi, m-am trezit cu chef de permis nou. Mi-am facut dosarul si m-am dus:

Documente necesare:
– Fisa detinatorului permisului
– Actul de identitate -› original + copie;
– Dovada platii contravalorii permisului (68 de lei – se plateste doar la CEC);
– Permisul a carui preschimbare o soliciti;
– copie dupa certificatul de casatorie.

Ca sa intru in legalitate maxima… M-am hotarat sa termin si cu talonul. 😀 Mi-am facut dosarul si m-am dus. Si aici a inceput totul.

Short story: adresa din fisa de inmatriculare nu coincidea cu adresa din CI. Mi s-a spus sa ma duc la sectorul 2 (unde m-am mutat) sa-mi puna o stampila pe fisa. Parea simplu… insa nu era asa! DELOC!

Cand am ajuns la Directia impozite si taxe locale sector 2, am fost trimisa la 3. Sa fac acolo o cerere (de fapt un dosar intreg) ca sa fiu scoasa din evidenta. Asa ca am fost la sect 3. In Lucretiu Patrascanu, mai exact. Dar se pare ca sectorul 3 e mai cu mot si unele strazi din sect 3 sunt asignate sediului din Campia Libertatii. Am plecat in Campia Libertatii. Am ajuns aici, am stat la o coada interminabila si am intrat la unul dintre inspectori. Toate bune si frumoase. Dosarul era gata, DOAR CA… mi-a aparut ca am 2 amenzi de circulatie neplatite. Hmmm! Le aveam platite la posta, insa institutiile statului nu comunica intre ele. Asa ca, du-te acasa, ia amenzile si intoarce-te. S-a rezolvat. Mi s-a dat o adresa catre sect 2  sa ma ia in evidenta. Am plecat la sect 2 cu aceasta adresa, insa acolo inspectorul nu mi-a acceptat dosarul ca voia arhiva. M-am intors la sect 3 si le-am spus ce problema am intampinat. Doamna de acolo, destul de draguta, (singura de altfel) a dat 3 telefoane si a rugat la arhiva sa-mi aduca dosarul cat mai repede cu putinta. A venit in 3 zile. A fost decent. In mod normal arhiva este trimisa de la un sector la altul cu Posta si dureaza cam 10 zile!!!

Am fost sunata sa ridic arhiva si am mers la sect 2. Aici dupa cateva ore de asteptat am rezolvat (desi inspectorul de aici era foarte distant si tot imi spunea ca ii lipseste una alta. EVIDENT erau TOATE in dosar. Trei doc in total. SI dupa ce le gasea in dosar: Da, da este aici. Nu am vazut-o eu! Nicio scuza, nimic!!!). Important este ca am fost luata in evidenta sectorului 2. URAAA!

NUUU. Inca nu puteam merge la politie sa-mi fac talonul. :))

A trebuit sa ma intorc la sectorul 3 cu alt dosar ca sa mi se restituie impozitul si sa ma duc apoi la sect 2 sa-l platesc. Nu pot face ei acest lucru!!!! Asa ca am facut dosarul pentru restituire impozit si astept sa intru in posesia banilor! Intre timp am mers la posta sect 2 si am platit impozitul.

De abia apoi am putut sa merg sa-mi inregistrez si eu masina pe numele meu!!!! Lucru care a durat foarte putin. Maxim o ora! Si inca 3 de asteptat sa iasa numerele si talonul. 🙂

Acum spuneti voi, este normal ca institutiile statului sa nu comunice intre ele? Sa nu poata lucra impreuna si sa ne scuteasca pe noi de zeci de drumuri?

Lasă un răspuns

